Har du tjek på dit mobilabonnement?

I denne tid hvor alle har en mobiltelefon, er der et hav af mobilabonnementer at vælge imellem. Men det er ikke altid let at gennemskue, hvad forskellen på indholdet af disse er – og tit er der mange penge at spare, hvis man tænker sig om, når man vælger abonnement. De forskellige udbydere tilbyder mange forskellige pakker, således at der både er en pakke til dem som bruger mobilen meget, til f.eks. streaming, sociale medier og den slags, mens der også er abonnementer til dem som bruger deres mobiltelefon som en telefon – til at tale i, og sende sms’er med.

Hvilke typer af mobilabonnementer er de mest typiske?

samtaleEr du eksempelvis typen, som benytter dig meget af sociale medier, for hele tiden at være ”med”, og holde dig opdateret, er det sandsynligt at du også bruger din mobil til at streame diverse ting på – det kan være videoer fra internettet, eller film og serier når du skal køre langt i bus/tog, eller bare når du er andre steder end hjemme. I dette tilfælde er det en god idé at lede efter et abonnement med masser af data, eller måske fri data, således at dit behov for data er dækket. Dette er et meget typisk abonnement for unge, som hele tiden skal være ”på” og er på farten meget af tiden. Det er også smart for dig, som arbejder fra sin telefon, således at du ubegrænset kan tjekke mails, og holde dig opdateret på hvad der sker i verden.

Hvis du typisk bruger din mobiltelefon til at ringe, sms’e og sende mms’er, så er et abonnement med meget tale dét du leder efter. Det kan godt betale sig at kigge sig grundigt om på dette område, da der kan være mange penge til forskel mellem de forskellige abonnementer. Hvis det er bestemte personer du ringet meget til, f.eks. forældre, børn, kæreste eller en bedste ven/veninde, kan det betale sig at kigge på, hvilke mobilabonnementer der har gratis ring til et bestemt antal kontakter. Flere og flere udbydere tilbyder nemlig, at du kan ringe gratis til 2-4 kontakter, som har samme udbyder af mobilabonnement som dig selv, således at du ikke behøver at betale kassen, hver gang du har en lang telefonsamtale.

Hvad sker der når du skifter mobilabonnement?

De fleste mobilabonnementer har en bindingsperiode på et bestemt antal måneder, når du køber det – du binder dig derfor til at betale en fast pris de første måneder af dit abonnement, men efter det, kan du skifte abonnement som det passer dig. Der er typisk en frist, hvor du skal opsige dit abonnement inden – det kan f.eks. være 7 dage før måneden slutter. Når du skifter abonnement, kan du vælge at få nyt nummer også, eller at beholde dit gamle nummer. At beholde sit gamle nummer koster typisk lidt penge, men kan spare dig for en masse besvær. Vælger du at beholde nummeret, kontakter dit nye mobilselskab dit gamle, og sørger for at få flyttet dit nummer, samt lukket dit gamle abonnement. Du skal derfor ikke selv gøre noget på den front.

Læs mere på https://www.telmodi.com/dk/

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *